
Sabíeu que Josep Balaguer va ser un destacat director de banda? Idò sí, concretament. Va ser director de la Banda del Regiment d’Infanteria Regional d’Infanteria de 1897 a 1920. I de 1920 a 1927, any en que va comprar aquesta casa, ho va ser de la Banda del Regiment d’Infanteria d’Inca n. 62. No ens ha quedat cap composició del mestre Balaguer, però sabem que el 24 d’octubre de 1897 va fer el seu primer concert al front de la primera formació, amb l’obra Mi debut.
Amb motiu del Dia Internacional dels Museus volem retre homenatge a Don Josep Balaguer i a tots els músics de banda programant un concert al pati de Can Balaguer de la nostra magnífica Banda Municipal de Música de Palma, sota la direcció de José Enrique Martínez Esteve, amb obres de Bart Picqueur, Juan Giménez, Giacomo Puccini, Aldo Rafael Forte.
Director titular: José Enrique Martínez Esteve