XXV FESTIVAL DE MÚSICA ANTIGA DE PALMA
Josetxu Obregón
CelloEvolution. De Bolonya a Köthen
De l’origen a la culminació: la capella musical era la institució musical principal durant el Renaixement i el Barroc. Domenico Gabrielli i Giovanni Battista Vitali, músics de la capella de la basílica de San Petronio de Bolonya (Itàlia), varen dur per primera vegada en la història el violoncel –fins llavors dedicat al baix continu– del paper d’instrument acompanyant al de solista. Molts anys més tard, el compositor alemany Johann Sebastian Bach, mestre de capella a la cort de Köthen, va dur el violoncel al seu apogeu amb les sis suites per a violoncel sol, monuments de consumat mestratge i gran unitat formal, en un llenguatge en què la música és plena de transcendència i espiritualitat.
PROGRAMA
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Suite núm. 2, en re menor, BWV 1008
Preludi
Domenico Galli (1649-1697)
Sonata IX
Johann Sebastian Bach
Suite núm. 2, en re menor, BWV 1008
Alemanda
Domenico Gabrielli (1651-1690)
Ricercar Sesto
Johann Sebastian Bach
Suite núm. 1, en sol major, BWV 1007
Courante
—--
Giuseppe Maria Dall’Abaco (1710-1805)
Capriccio Quarto
Giulio de Ruvo (segles XVII-XVIII)
Romanella en re menor
Johann Sebastian Bach
Suite núm. 5, en do menor, BWV 1011
Sarabanda
Francesco Paolo Supriano (1678-1753)
Toccata V
Giulio de Ruvo (segles XVII-XVIII)
Romanella en la menor
Johann Sebastian Bach
Suite núm. 4, en mi bemoll major, BWV 1010
Bourrées I & II
Giuseppe Colombi (1635-1694)
[Giga]
Giovanni Battista Vitali (1632-1692)
Capritio
Johann Sebastian Bach
Suite núm. 3, en do major, BWV 1009
Giga
Intèrpret:
Josetxu Obregón, violoncel barroc